Brighton

Si-am fost si la mare ! Nu era nimic planuit, ne-am hotarat la ora 1:30 a.m …” -Maine e vreme frumoasa, mergem in Brighton ? – Mergem. poate ne bronzam si noi un pic.” Cam asa a fost, am rezervat biletele, a doua zi la 11 :30 am ajuns la Victoria Station, echipata pentru mare. Cum spusei, am luat trenul de la Victoria, biletele le-am rezervat pe net, ne-au costat 15 £ dus-intors, drumul l-am facut in 54 de minute, deci destul de rapid. Cica cu masina ar fi aproximativ 2 ore, deci e mai convenabil cu trenul. Mai multe detalii gasiti aici http://www.thetrainline.com .

Am ajuns in Brighton, cum am iesit din gara am si vazut marea, nu va spun ce sentiment de fericire m-am cuprins instantaneu, eu sunt o iubitoare de soare si mare, cu cat este mai cald afara, cu atat e mai bine pentru mine.

Brighton nu mi s-a parut un oras complicat, nu e atat de mare, de la gara pana in entru poti merge foarte usor pe jos, nu sunt mai mult de 20-30 de minute, iar cand e o zi superba chair merita sa te plimbi de-a lungul marii. Sunt cateva obiective turistice de vazut : Centrul de viata Marina ( nu m-am dus pentru ca am tot vizitat acvarii in ultimul timp, au si la London Zoo), Plaja Brighton (mie mi s-a spus asa : ” nu te astepta la cine stie ce plaja, e cu pietre” , cand am auzit asta eu m-am gandit la roci, ca asa vazusem in Italia, dar de fapt sunt pietricele, de diverse marimi, dar e confortabil, puteti inchiria scaun pliant sau sezlong, nu platiti mai mult de 3,50 £, eu am stat pe pietricele, a fost chiar confortabil), Brighton Pier ( sau pasarela spre largul marii, este destul de lunga si lata, gasiti pe ea cateva restaurante, fast-food-uri, un parculet de distractii, un nene care da in carti si iti citeste viitorul), Royal Pavilion ( seamana cu Taj Mahal-ul doar ca e la scara mai mica si putin diferit, a fost construit intre 1787 si 1823 pentru printul Regent si mai tarziu pentru George al IV-lea, este deschis de la 10 la 17:15 din OCtombrie pana in Martie, din Aprilie pana in Septembrie de la 9:30 pana la 17:45, ultima intratre se face cu o ora inainte de inchidere, biletul costa 10.50 £ pentru adulti, 5.90 £ pentru copii, mai multe informatii gasiti aici http://www.brighton-hove-rpml.org.uk/RoyalPavilion/Pages/home.aspx . ), The Lanes ( o zona adiacenta cu mici magazine, in care planul strazilor reflecta satul de pescari original, noi nu am mai ajuns pana acolo ca nu am mai avut timp, am stat toata ziua ca broastele la soare), North Lane ( o zona plina de hipioti, un fel de Camden Town al Brighton-ului ( nici aici nu am mai ajuns, dar promit sa merg data viitoare ).

Mi-a placut in Brighton, nu este aglomeratia si nebunia din Londra, mancarea este ieftina, pe pasarela aceea de deasupra marii puteti manca fish and chips cu 6.50 £, va da “ditamai pestelaul” ca sa o citez pe prietena mea.

Mai jos va las cu cateva imagini din orasul de la mare ca sa va faceti o idee cam cum e, poate va conving sa veniti :

DSC_0403

DSC_0404

DSC_0420

DSC_0434

DSC_0442

DSC_0482

DSC_0486

DSC_0492

DSC_0496

DSC_0528

DSC_0532

DSC_0539

DSC_0508

6 gânduri despre „Brighton

    • Pai eu am fost marti pentru ca am liber doar duminica si lunea si foarte rar martea in loc de luni. In weekend sigur e mult mai aglomerat. Am facut si plaja, dar sincer, batea un vant tare rece ca am avut pielea gainii mai tot timpul dar a fost frumos, relaxant. Vreau sa ma mai duc, sa vizitez Pavilionul si ianuntru, cica e tare frumos.

    • este destul de linistit dar in zilele adevarate de vara (erau doar 18°C) cica e nebunie mare, ca toata lumea vrea la mare .. voi vedea eu prin iulie cum e 🙂 inca astept sa vina vara …..

      • azi m-am intors din Ro, am stat 9 zile, dar a fost excelent ! Eu ador vara, caldura, canicula , suport foarte bine. In schimb, daca a batut putin vantul rece, am inghetat ….. imagineaza-ti ca eu dorm la 30 de grade invelita ca altfel nu pot .

Lasă un răspuns

