When in Rome 2

Azi m-a apucat dorul de duca si zile insorite. Am luat la rasfoit toate folderele cu poze din laptop si am dat peste cele din Roma. V-am mai aratat o parte din ele intr-un articol mai vechi, asa ca azi am mai selectat o parte. Roma este in topul oraselor mele preferate, al doilea dupa Barcelona.
Daca mergeti, aveti grija sa va luati ceva foarte comod in picioare, pentru ca aveti mult de umblat pe jos. Obiectivele turistice nu sunt la foarte mare distanta intre ele, asa ca se merita sa mergeti la pas prin Roma.
Eu cand am fost, am gasit hotel langa gara ( Roma Termini), cu 70 de euro pe noapte, camera dubla, mic dejun inclus (nu va ganditi ca a fost vreun mic dejun copipos, un corn si o ciocolata calda) si internet. Am facut foarte bine ca m-am cazat acolo pentru ca pana la Colosseum nu era decat o jumatate de ora sau chiar mai putin de mers pe jos. Eu am fost in luna iulie asa ca mi-a fost mai mare dragul sa ma plimb pe strazile Romei si sa ma racoresc cu o inghetata.
Ca tot veni vorba de inghetata, va recomand gelateria Old Bridge de langa Vatican, acolo mi s-a parut cea mai buna inghetata care am mancat-o in Italia. Am stat la o coada imensa dar a meritat ! Majoritatea obiectivelor turistice sunt gratis. Daca vreti sa intrati inauntrul Colosseumului, biletul costa 15.50 €, daca aveti un act de indentitate cu voi prin care sa dovediti ca aveti intre 18-25 de ani si sunteti Cetatean European, va costa doar 10.50 €, merita toti banii, este impresionant in interior. La Vatican, am urcat sus pe cupola Basilicii Sf. Petru, am stat la o coada luuunga cat o zi de post, in jur de o ora. Sunt doua optiuni: fie urcati pe scari 537 de trepte si platiti 5 euro, fie platiti 7 euro, urcati primele 200 de trepte cu liftul dupa care ultimele 337 la pas. Sunt foarte inguste si sunt in forma de spirala, nu recomand pentru claustrofobici ca mine, era sa lesin de vreo 4 ori pana sus dar panorama e superba, chiar te lasa fara cuvinte. Acestea fiind spuse, pana ajungeti la Roma o puteti vizita aici : Basilica Santa Maria degli Angeli e dei Martiri

roma (173)

Meridianul din Basilica St. Maria dei Angeli

roma (188)

Panteonul

Castelul Sant'Angelo

roma (208)

Vedere de sus de pe Castelul Sant'Angelo

roma (222)

Castelul Sant'Angelo, curtea interioara

roma (225)

Vedere de sus Castelul Sant'Angelo

Vedere de sus din cupola Basilicii Sf. Petru - Vatican

Vatican

4 gânduri despre „When in Rome 2

    • E frumoasa, mie mi-a placut mult. Cred ca ideal e sa mergi prin primavara sau toamna. Am fost in iulie si pot sa spun ca mi se incingeau sandalele pe asfalt. Suport foarte bine caldura dar cand e vorba de mers mult prin soare, nu sunt prea multe strazi umbrite, la un moment dat tot ajugi sa fii lesinat de la atata caldura si zapuseala. Oricum e superba, mie mi-a placut la nebunie si chiar mai mult decat Parisul, sper sa mai ajung candva.

Lasă un răspuns

