Cum Alice mi-a spus ca i-ar placea sa povestesc mai multe despre locurile in care merg m-am hotarat sa va povestesc despre Amsterdam. Acum 2 ani in Ianuarie am hotarat cu iubitul si inca o prietena ca in Martie de ziua noastra (amandoi suntem nascuti in luna lui Martisor la 5 zile distanta …ani diferiti) sa mergem in capitala Olandei . Am luat biletele din timp (cu 2-3 saptamani inainte) ca sa le luam ieftin. Am gasit bilete ieftine Milano – Eindhoven (locuiam in Italia, la 2 ore de Milano) si de acolo urma sa luam trenul pana in Amsterdam, am inchiriat un apartament pentru 4 nopti prin Booking.com si am asteptat sa treaca timpul.
Ziua cea mare a venit, plini de emotii(cel putin eu) ne-am trezit dis de dimineata, ne-am urcat in autobuz si dusi am fost la aeroport. Bineinteles ca a inceput ploaia si traficul era foarte greoi, plecasem si cam tarziu de acasa si am fost la un pas de a pierde avionul,noroc ca a avut jumatate de ora intarziere. Nu va mai spun cate rugaciuni am facut in gand si de cate ori am socotit banii ca, in caz de pierdeam avionul, sa luam urmatorul zbor. Am ajuns in Eindhoven, am luat trenul spre Amsterdam si am ajuns. Odata ajunsi am sunat la numarul de telefon pe care il aveam de cand facusem rezervarea pentru apartament si …. SURPRIZA !!! Nu exista nici o rezervare pe numele meu, banii mi-i luasera de pe card, dar nu figuram pe nici o lista, le-am dat si numarul de confirmare, nimic. Acum, ce era de facut? Sa mergem sa cautam cazare, ne-am tot foit pe acolo, am intrebat pe la cateva hostaluri de camere ieftine, daca vroiam ceva ieftin trebuia sa stam intr-o camera cu peste 10 perosane, asa ca am continuat sa cautam.
Toti trei eram obositi si nervosi dar trebuia sa gasim cazare ca doar nu era sa dormim in strada. Norocul ne-a suras, am intrat intr-un hostal, care nu parea te miri ce de afara si am vorbit cu domnul de la receptie care a fost foarte dragut cu noi si ne-a spus ca daca vrem ceva ieftin putem sta intr-o camera cu alte persoane sau putem inchiria un apartament care il are liber pentru doar 4 nopti (exact cat stateam noi acolo) la pretul de 25 de euro de persoana pe noapte. Nici nu am mai stat pe ganduri si am acceptat imediat. Apartamentul era foarte dragut si curat. Jos era livingul mare, cu 2 canapele extensibile iar sus era dormitorul cu 2 paturi. Am rezolvat cu cazarea, asa ca am iesit la plimbare. Stateam chiar in centrul orasului, aveam piata Dam, Red Light District, Gara si muzeul Madame Tussauds la nici 5 minute distanta.
Cum ne plimbam noi pe stradute, s-a lasat seara si vedem noi ca se tot aprind niste felinare rosii, nici nu realizasem ca suntem in Red Light District, la scurt timp au inceput sa apara si fetele in vitrine, care mai grasa, care mai slaba, mai frumoasa, mai urata, mai alba sau mai neagra. Erau de toate pentru toti, isi asteptau clientii imbracate doar in lenjerie intima. Pot sa va spun ca mie ca fata mi se invartea capul in toate partile …. imi imaginez cum erau barbatii cand treceau pe acolo, a fost o experienta unica si un pic ciudata, dar mi-a placut.
A doua zi am fost in vizita la Muzeul Torturilor, Madame Taussauds si in piata Dam, l-am ascultat pe MC Xander facand beatbox, foarte talentat omul.
Am uitat sa va spun ca pistele pentru biciclisti nu sunt foarte bine delimitate de trotuar si la inceput nu intelegeam de ce toti biciclistii ne claxoneaza si ne atentioneaza sa ne dam din calea lor.
Mie personal olandezele mi s-au parut femei frumoase, inalte, blonde, intr-o forma de invidiat, de la atat pedalat. Tin sa va spun ca erau imbracate office, unele aveau chiar si pantofi cu toc si mergeau cu bicicleta. Trimiteau mesaje, vorbeau la telefon, se uitau in alte parti, tineau bicicleta cu o mana sau chiar deloc si nu cadeau. Jos palaria in fata lor !
Amsterdamul este un oras frumos, eu l-am viziat in Martie si era foarte frig, asa ca va sfatuiesc sa mergeti vara cand e cald.DSCN1033

DSCN1045

DSCN1166

DSCN1172

DSCN1246

DSCN1339

DSCN1435

DSCN1438DSCN1399

DSCN1411

10 gânduri despre „Amsterdam

  1. Nu l-am vizitat inca, dar mi-ar placea s-o fac intr-o zi. Cred ca este un oras frumos. De fapt cred ca Olanda intreaga este o tara faina, din cate am citit si am auzit. Frumoasa povestirea ta!

    • E frumos, Amsterdamul are niste parcuri superbe, dar cred ca e mai bine sa il vizitezi vara. Eu am fost la mijlocul lui Martie si era foarte frig. As vrea sa mai merg sa vizitez mai multe orase si sate. Cand am mers cu trenul din Eindhoven pana in Amsterdam am trecut pe langa o gramada de ferme si tin sa spun fiecare avea cel putin 2-3 ponei. Am vazut si mori de vant,lalele negre, a fost frumos, mi-a placut tare mult. Ma bucur ca ti-a placut povestirea, nu prea am talent la scris dar …. experienta e mama invataturii asa ca imi dau silinta sa imi iasa cat mai bine. 🙂

      • Exact asta mi-ar placea si mie sa vad in Olanda: sate, mori de vant, ferme etc…pe langa orasele mari. Am vazut tot vazut poze pe net si sunt niste peisaje foarte dragute. Dar vorba ta, vara sa fie.
        PS: eu nu cred ca nu ai talent la scris, dinpotriva. Iar apoi totul este sa-ti placa si sa perseverezi. Spor ;)!

  2. 1. Imi place la nebunie poza cu canalul si lumina rosie reflectata
    2. cand merg in Amsterdam (daca se deschide ruta Tg Mures – Bruxelles) poate chiar anul acesta sper sa mai ai datele de contact pt chirie
    3. Si eu le invidiam pe fetele din Italia ce mergeau cu biciletele la fel cum povestesti si tu, mai mai mult pe strazi pavate cu pietre colturoase …

Lasă un răspuns

